Blog

WAKACJE

Ogłaszamy wakacje! Jak wyglądają wakacje seminarzysty? Część czasu spędzamy na wyjazdach i w domach rodzinnych, gdzie odpoczywamy i spędzamy czas z bliskimi. Część wakacji poświęcamy na tzw. akcje duszpasterskie, czyli udział i pomoc w różnych wydarzeniach wincentyńskich, pomoc w DSP. Życzymy Tobie, drogi czytelniku oraz sobie cudownych wakacji. Niech będą wypełnione Bogiem, czasem z drugim […]

Święcenia prezbiteratu i diakonatu

Wielkie świętowanie w naszej wspólnocie! 25 maja o godzinie 9 odbyła się uroczysta Eucharystia, w czasie której kardynał Stanisław Dziwisz udzielił sakramentu swięceń. Jeden z naszych starszych braci został diakonem oraz jeden prezbiterem. Warto dodać, że dwa miesiące wcześniej jeden z braci (właśnie ten, który teraz przyjął diakonat) złożył śluby wieczyste: wytrwania, czystości, ubóstwa i […]

Weekend (przed)majowy

Po Świętach Wielkanocnych, a przed weekendem majowym, udaliśmy się w podróż do Trzciela. Księża misjonarze prowadzą tam parafię oraz niedaleko kilka innych parafii. Czas spędziliśmy na wypoczynku i poznawaniu pracy  misjonarzy na zachodzie Polski. Uczestniczyliśmy również w uroczystej Mszy Świętej, w czasie której bp Paweł Socha udzielił sakramentu bierzmowania. Było pięknie, radośnie i wspólnotowo.

FERIE!!!

Pierwszy semestr w seminarium zakończony! Z tej okazji wybraliśmy się na ferie zimowe do Zakopanego. Było wspaniale. W tym czasie odpoczywaliśmy, podziwialiśmy górskie widoki a także… pomagaliśmy prowadzić półkolonie dla dzieci ze szkoły podstawowej. To bardzo cenne doświadczenie.   Przed nami nowy semestr.

Wigilia w seminarium

Święta Bożego Narodzenia to piękny czas, w którym przeżywamy Wcielenie. Kilka dni przed Świętami do naszego seminarium zostali zaproszeni ubodzy i razem z nimi przeżyliśmy spotkanie wigilijne. Z tej okazji przygotowaliśmy jasełka. Ta niespodzianka bardzo spodobała się przybyłym gościom. Był to wspaniały czas spotkania z drugim człowiekiem i wspólnego ubogacania się. Na czas świąt i […]

Światowy Dzień Ubogiego

W dniach od 11 do 18 listopada 2018 w Kościele przeżywany był 2. Światowy Dzień Ubogiego. W Krakowie na Małym rynku z tej okazji rozstawiono namiot, w którym ludzie ubodzy mieli okazję spotkać się, porozmawiać, zjeść coś ciepłego, pomodlić, wyspowiadać. Również my, seminarzyści, spędziliśmy kilka chwil w namiocie, rozmawiając z ubogimi. Był to bardzo wartościowy […]

Uroczystość Wszystkich Świętych

Ostatnie dni – czas pamięci o wszystkich świętych i o wszystkich zmarłych – spędziliśmy w seminarium. Odwiedziliśmy groby misjonarzy, którzy poprzedzili nas w drodze do domu Ojca oraz (po raz pierwszy) przejęliśmy domowe obowiązki, które na co dzień podejmują nasi starsi bracia z seminarium wyższego.

Rekolekcje na dobry początek

W dniach 8-13 października w Zakopanem przeżyliśmy swoje pierwsze rekolekcje w seminarium. Prowadził je nasz ojciec duchowny ksiądz Sławomir Wartalski. Był to niezwykły czas doświadczenia miłości Pana Boga w ciszy naszych serc.

Rekolekcje Seminarium Internum

Od 8-go do 13-go października wspólnota Seminarium Internum udaje się do Zakopanego-Olczy na rekolekcje. Prosimy o modlitwę w intencji rozpoczynających formację misjonarską, by ten czas był czasem łaski i doświadczenia działania Ducha Świętego.

Support dla synodu

6 października 2018 r. wieczorem wspólnota Seminarium Internum weźmie udział w czuwaniu w intecji synodu w kaplicy Sióstr Miłosierdzia przy ul. Warszawskiej 8 w Krakowie.

Przewiń do góry

Korzystając z tej witryny, zgadzasz się zaakceptować naszą Politykę Prywatności i Politykę Cookies